torsdag 29 oktober 2009

Hej!

Hej! 
Bloggen har jag skapat främst för att min parläsare G ska kunna följa mitt arbete nu när jag inte är så rörlig.  Här kommer jag mest av allt visa min gestaltningsprocess men även funderingar kring uppsatsen.

I min gestaltning ska jag försöka dekonstruera det konstnärliga geniet. Mitt försök innebär att jag gör  parafraser av de mest förekommande konstbilderna (ur min undersökning) som brukar användas i låg, mellan och högstadiet. De parafraserna ska sedan föras i ihop till ett lapptäcket, alltså gör jag "låg konst" utav "hög konst". Sedan ska jag använda lapptäcket i mitt hem och fotografera det.
Början till min gestaltning var en workshop där jag överlämnade "skissandet" av parafraserna till en grupp bildlärarstudenter. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar